Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Säkerhet

Banken är för sin verksamhet beroende av omvärldens förtroende. En väsentlig del av detta är våra kunders förtroende för banken och för bankens säkerhetssystem. För att vi ska kunna upprätthålla förtroendet krävs bland annat att vi visar respekt för kundernas rättmätiga krav på personlig integritet, sekretess och säkerhet. Bankens behandling av uppgifter om kunders förhållanden och affärer skall ske på ett korrekt sätt och under sådana former att ingen obehörig får del av uppgifterna.

Banken har på flera områden regler för att kunna leva upp till dessa krav, bland annat behandling av personuppgifter, banksekretess, säkerhet och cookies.

Gemensamt ansvar

När personlig information ska utbytas mellan två parter, t.ex. mellan kund och bank, används ett antal skyddsåtgärder för att informationen inte ska komma i orätta händer, förvanskas eller förstöras. Både vi som bank och du som kund ansvarar för att informationen hanteras på rätt sätt.

Här hittar du information om hur vi hanterar dina personuppgifter, vad banksekretess innebär, samt att vi skyddar dina uppgifter från obehörig insyn och förändring. Vi beskriver även vad vi som bank gör och vad du som kund kan göra för att upprätthålla skyddet av informationen. Vi lämnar konkreta råd och tips på hur du kan skydda dig mot olika typer av vanliga bedrägerier.
 

Läs mer om Säkerhet (länk till Swedbanks sida, öppnas i nytt fönster)
Läs mer om Integritet och sekretess 
Kamerabevakning

Aktuellt

Vi gör allt vi kan för att skydda dig som kund

Idag är ID-kapningar och förfalskade identiteter vanliga sätt att agera för bedragare vilket kräver noggranna kontroller från oss. Vår 24 timmarsregel är till för att säkerställa tryggheten för dig. Den innebär en fördröjning på 24 timmar från beställning till utlämning av säkerhetsdosa och Mobilt bankID.

Lämna aldrig ut dina personliga koder

Din säkerhetsdosa är personlig, lämna aldrig ut dina inloggningskoder till någon annan. Inte ens till en nära anhörig som frågar via Facebook, det kan vara en bedragare.

Min Bevakning – skydda dig mot ID-kapning

Kreditbedrägerier och identitetskapningar ökar i snabb takt. Varje år begås det 65 000 bedrägerier i Sverige. Allt vanligare är att personer krävs på betalning för varor de inte köpt. Med ID-skyddet Min Bevakning ser du snabbt om du är drabbad.

Förlorat din ID-handling?

Anmäl förlusten till UC. Om du förlorat ditt ID-kort, körkort eller pass bör du anmäla det direkt till UC. Då minskar risken för dig att bli utsatt för bedrägerier.

Utsatt för bedrägeri?

 Spärra din kreditupplysning hos UC.

Stäng Skriv ut