Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Spärrservice

Om du förlorat ett kort, säkerhetsdosan eller ditt BankID är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

Spärrservice: 08-411 10 11 (dygnet runt)
Från utlandet: +46 8 411 10 11 (dygnet runt)

Du kan också få hjälp på bankkontoret.
Mer om spärr av kort


Byta kod

Så här byter du kod om koden hamnat i orätta händer. 

Säkerhetsdosa

Ring Kundcenter Privat eller kom in på bankkontoret för att få ny kod till säkerhetsdosan..

Personlig service/självbetjäning

Du skaffar ny kod till personlig service/självbetjäning i internetbanken (Tillval/Telefonbanken).

Mobilt BankID

Du kan ändra säkerhetskoden direkt i BankIDappen under inställningar. Klicka på BankIDt med ditt namn och sedan Ändra säkerhetskod.

Tips!

SmartphoneSpara spärrnumren i din telefon så har du dem alltid till hands.

Stäng Skriv ut