Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Reseförsäkring

Känn dig säker på resan och se till att ha ett bra skydd. Genom våra hemförsäkringar får du ett utökat reseskydd. 

Se vad som ingår i HemBAS och PLUS
Se vad som ingår i VillahemBAS och PLUS

Viktig information om reseskyddet

Reseskyddet som du har via din hemförsäkring i Tre Kronor gäller i hela världen i 45 dagar. Försäkringen gäller endast för vård av sjukdom och olycksfall som inträffar under resan och inte för kostnader som beror på att det förelåg ett vårdbehov eller om du var sjuk innan avresan.

Allvarligare sjuk- eller olycksfall - kontakta alltid larmcentral innan vård

Varför? Vi vill se till att du redan från början hamnar på rätt vårdställe och får nödvändig och skälig vård som vi kan ersätta. Kontaktar du larmcentralen först kan vi också snabbare lämna betalningsgaranti vid höga vårdkostnader.

Om din hemresa behöver ändras ska vår larmcentral även godkänna detta i förväg - och då är det viktigt att kontakten finns tidigt.

Kontakta våra larmcentraler direkt

Falck Global Assistance, Tel +46 8 587 717 76 (öppet dygnet runt, alla dagar i veckan)

SOS International, Tel +45 70 10 50 50 (öppet dygnet runt, alla dagar i veckan)

Vid enklare sjukdom eller olycka om du är inom EU/EES eller i Schweiz

Hitta en vårdgivare som är ansluten till det allmänna sjukvårdssystemet i landet. Då kan du använda ditt EU-kort från Försäkringskassan.

Varför? Med EU-kortet betalar du lika mycket för sjuk- och tandvård som landets invånare. I vissa länder är vård helt kostnadsfri eller mindre än reseskyddets självrisk på 1 500 kronor.

Vårdgivare ansluten till det allmänna sjukvårdssystemet

Kontakta någon av våra larmcentraler på ovan nämnda nummer så hjälper de dig att hitta en offentlig vårdgivare som du kan vända dig till.

Stäng Skriv ut