Rådgivning via telefon och Teams, så här fungerar det
För rådgivning via telefon och Teams behöver du ha tjänsterna Mobilt BankID samt Telefonbanken Personlig service. Dessa tjänster kan du enkelt skaffa själv via Internetbanken under "Övriga tjänster".
Läs mer om Mobilt BankID och Telefonbanken
Så här går det till:
- Efter att vi har tagit emot din intresseanmälan bokar vi in en tid med din rådgivare. Du får ett SMS med vilken rådgivare du ska ha möte med och tidpunkt.
- Om ni har bokat ett möte via Teams får du cirka 5 minuter innan mötestiden börjar en länk till mötet i ett meddelande i internetbanken och appen. Oavsett om du bokat möte per telefon eller på Teams behöver du ringa upp din rådgivare. . Ansluta till Teams via telefon, ipad eller dator, så här förbereder du dig.
- Under mötet kommer rådgivaren skicka en förfrågan till dig om att du ska identifiera dig via ditt Mobila BankID.
- Mötet kan börja.