Ett par kvarter bort växer Sparbanken så det knakar. Antalet kunder och anställda på banken har ökat de senaste åren och efterfrågan på ekonomisk rådgivning ökar även den, både på distans och fysiskt på kontor. Detta gör nu att banken väljer att samla sina digitala rådgivare och delar av administrativa och interna avdelningar i ”Posthuset” på Drottninggatan.

- Eftersom vi expanderat mycket de senaste åren har vi helt enkelt vuxit ur våra lokaler. Nu disponerar vi om och tack vare flytten skapar vi större möjligheter för våra kunder att få tillgång till ekonomisk rådgivning både på plats på kontoret och i videomöten med våra digitala rådgivare. Med detta grepp ser vi till att säkerställa bankens fortsatta utveckling, säger Magnus Bromark, vd på Sparbanken i Enköping.

Kommer kunder att kunna besöka banken på Drottninggatan?
- Både ja och nej. Det sker inga fysiska kundmöten på Drottninggatan, däremot många digitala. Bokar du en videorådgivning med våra digitala rådgivare, ringer bankens telefonväxel eller skriver med någon av våra rådgivare i chatt, app eller internetbank, då har du kontakt med våra kollegor som arbetar på Drottninggatan.

Att utöka bankens yta på kontor känns som ett lite ovanligt beslut för en bank i dagsläget.
- Ja, kanske det, men vi är inte som andra! Våra kunder visar tydligt att de vill träffa oss både fysiskt på banken och digitalt i videomöten. Det är något som vi verkligen gillar och vill bygga vidare på.

- Vi på Sparbanken tycker att du som kund ska kunna välja hur vi ska träffas, fysiskt hos oss på bankkontoret eller digitalt från ditt jobb/hemifrån. Och oavsett vilket är du varmt välkommen till oss på banken. Vi älskar möten med människor och tror verkligen på att vara tillgängliga för våra kunder.