Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Prata med oss när du vill! 0171-853 00.

Personlig service dygnet runt alla dagar i veckan.

Välj om du vill identifiera dig med mobilt BankID eller personlig kod.

Pris

Vår telefontjänst för Privat kostar ingenting. Du betalar till din teleoperatör för uppkoppling och samtalstid. För vissa tjänster betalar du ett pris, till exempel aktiehandel och utlandsbetalningar.

Så här fungerar vår telefontjänst

Via telefon sköter du din ekonomi precis som på bankkontoret. Här kan du läsa mer om hur det fungerar.
 

De vanligaste frågorna

  1. Hur många siffror ska jag ha i min personliga kod?

    Fem siffror. Koden ska inte vara för enkel som 12345, 11111 eller bestå av delar av ditt personnummer. Du kan även legitimera dig med Mobilt BankID.
     

  2. Jag har glömt min kod, vad gör jag?

    Du skaffar en ny kod i internetbanken, under Tillval – Telefonbanken eller besöker ett av våra bankkontor. Du kan också legitimera dig med Mobilt BankID när du ringer.

  3. Hur säkert är det att göra bankärenden via telefon?

    För att våra tjänster via telefon, mobil eller internet ska vara säkra behöver du legitimera dig och i vissa fall skriva under de uppdrag du ger oss. Via telefon legitimerar du dig genom ditt personnummer och din femsiffriga personliga kod eller med ditt Mobila BankID.

    Personlig kod
     

  4. Jag har tjänsten snabbsaldo till mobilen och har bytt mobilnummer, vad gör jag?

    Avsluta tjänsten snabbsaldo (72#) som du har kopplat till ditt gamla mobilnummer och anslut tjänsten på nytt till ditt nya mobilnummer.
     

Tips

Numera är det enklaste sättet att sköta vardagsekonomin med hjälp av våra appar eller internettjänster. Här är några tips för dig som kan göra din vardag enklare.