Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.
Om ni är två föräldrar behöver båda godkänna att barnet får banktjänster. Det är enkelt: Den av er som kontaktar banken intygar att den andre har sagt ja (muntlig fullmakt) till att barnet får banktjänster.
Ring oss eller besök ett kontor så hjälper vi till att öppna ett konto, beställa ett bankkort och ge barnet tillgång till våra digitala tjänster. Du bestämmer om både ni föräldrar och barnet ska kunna använda kontot.
Om du som förälder är kund i Sparbanken i Enköping
Ring 0171-853 00 för att ansluta tjänster
Besök ett bankkontor för att ansluta tjänster
Om du som förälder inte är kund i Sparbanken i Enköping
Besök ett bankkontor för att ansluta tjänster
Ring 0171-853 00 för frågor
Be ditt barn att ladda ner apparna för Mobilt SäkerhetsID/BankID och Swish samt appen för unga.
När barnet har blivit kund kan du hantera barnets digitala tjänster under Inställningar – Hantera tjänster- Hantera barns tjänster i din egen app. Du kan till exempel aktivera Mobilt SäkerhetsID/BankID och Swish. För Swish kan du dessutom välja om barnet ska kunna swisha till både privatpersoner och företag och hur mycket barnet ska kunna swisha.